irisaupair.reismee.nl

Jetlag en Hagelslag

Na bijna 2 weken, is het eindelijk tijd voor een update!

De afgelopen 2 weken waren een mix van nieuwe indrukken, nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe taal en ongelofelijk veel moeheid!!!! Jeetje raak je vermoeid van de reis en al het nieuwe. Maar goed we zijn nu bijna 2 weken verder en het ritme begint er langzamerhand in te komen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het "wennen" aardig heb onderschat.... Van te voren denk je je goed te hebben voorbereid op het feit dat je naar de andere kant van de wereld gaat, tot dat je er echt zit. Het besef dat al het "vertrouwde" zich aan de andere kant van de wereld bevind is, vooral in het begin, een lastig iets. Je bent op jezelf aangewezen, je zult zelf een "nieuw" leven moeten opzetten hier, er zijn geen vrienden en familie die je daarmee kunnen helpen.

Melbourne is een GIGA stad. Het is echt enorm. De hoeveelheid verschillende mensen en culturen die je hier ziet is echt ongelofelijk! De stad heeft een ontzettend fijne sfeer. Dit kan ook komen door de Australiërs zelf, jeetje wat een open en attent volk. Ik stond er raar van te kijken dat, iedere werknemer in iedere winkel, vraagt hoe het met je gaat en zich voorstelt voor het geval je ze nodig hebt: "Hello how are you? My name is Jessie, just give me a heads up if you need anything!" De normaalste zaak van de wereld hier!

Gabby en Eloise, moeder en dochter, wat heb ik het daar mee getroffen. Gelijk konden de kleine en ik het al vinden samen en werd ik overal in betrokken. Ik ben onderdeel van de familie voor hun, dat is een heel fijn gevoel! Hagelslag is het eerste waar de kleine naar vroeg toen ik binnen kwam, ze houd er zo ontzettend van! Dus een van onze eerste uitstapjes was naar een "Dutch Store". Verder zijn we naar het park geweest, naar het zwembad, naar de supermarkt en uitstapjes met de hele familie.

Mensen ontmoeten is totaal niet moeilijk. Er zijn misschien wel 20 verschillende Facebook-groepen en Whatsapp-groepen van Au Pairs of " Dutchies in Melbourne". Ik heb al een aantal Au Pairs ontmoet en ook al een road trip gepland met een van hun! Dus er staan een hoop leuke dingen op het programma, waaronder natuurlijk de Amerika reis!!

Ik houd jullie op de hoogte!

Cheers!

Reacties

Reacties

Fried

Veel positieve dingen ben je al tegengekomen. Geniet er van. De wereld is zo klein geworden dus al het "vertrouwde" is zo dichtbij. Love you. Tot gauw.

Isa

Wat gaaf, Ier! Heel veel plezier op je roadtrip. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active